top of page

איך בונים מותג?



לאחר שבפוסטים הקודמים הסברתי מהו מיתוג, והחשיבות שלו. הגיע הזמן להבין כיצד מבצעים זאת בפועל.


בפוסט הזה אביא את התהליך במבט על, רק בכדי לקבל תמונה כללית ולהבין לקראת מה אנו הולכים. ובהמשך בע"ה ארחיב בפרוטרוט בשלבים השונים.


בתהליך המיתוג יש חמישה שלבים.


  1. הגדרה, בשלב הזה אנו בונים את המותג על הנייר. אנו מגדירים את המותג על ידי סדנת מיתוג, כשהמטרה היא להבין וליצור את ההבטחה של המותג. על מנת ליצור את ההבטחה עלינו להגדיר מהם הערכים העומדים מאחורי ההבטחה. נבדוק מהו היחס של העסק להבטחה המובטחת, ואם יש לנו מותגים נוספים, כיצד הם משתלבים במערך החדש. ובכלל איפה המותג נכנס לשוק הכללי, מול המתחרים והמותגים הקיימים. דבר נוסף שאנו מגדירים בשלב הזה הוא מניעי המותג, מניעי המותג הם המניעים הנגזרים מהערכים המרכזים אותם אנו מטמיעים במערכת השיווקית, ובפעולות העסקיות הקשורות למותג. מניעי המותג הם בעצם החלק שמתרגם את הרעיון של המותג, לפרקטיקה של מערכת השיווק, כך שפעולות השיווק בפועל יהוו חלק מהמותג שלנו.

  2. מיצוב, המיצוב הוא שלב חשוב בתהליך בניית המותג, כאשר בסופו של התהליך מטרתנו היא לעצב אצל הלקוחות שלנו מה הם חושבים על העסק שלנו. ועל כן חשוב לזהות מיהם הצרכנים של המותג, מהם הערכים שהם מחפשים במוצרים שלנו, ומה הם מאמינים על המוצרים והשירותים שלנו מול מהמתחרים. בשלב הזה אנו נבחר בשיטת הפילוח המתאימה למותג שלנו על מנת לבחור מיהם הצרכנים שלנו. נבין לאיזה קטגוריה של ערכים המותג שלנו נכנס, ובאיזה שלב של תהליך הקניה. ואף נקבע את המיצוב הערכי, שבה אנו מכניסים את ההבטחה לתהליך הקניה.

  3. ביטוי, תדמיינו את המותג שלכם כאדם, כל אדם שאנו מכירים מקוטלג אצלנו בראש עם שם, אישיות, זהות ומראה. אנו עושים את אותו המהלך למותגים, יוצרים שם לוגו ומעטפת ויזואלית למותג על מנת לעזור ללקוחות לזהות את המותג ואוסף הרגשות הנלווים בקלות.

  4. מודעות, המודעות נעשית על ידי תקשורת של המותג, בשלב הזה ישנם שני חלקים. תקשורת פנימית, המבוצעת כלפי פנימה לתוך החברה עצמה. ותקשורת חיצונית, המיועד לשוק הרחב. למה צריך תקשורת פנימית? העובדים שלך הם חלק חשוב מסיפוק ההבטחה של המותג שלכם, הם יוצרים ומספקים מוצרים ושירותים עבור הלקוחות והם מצפים לקבל את ההבטחה שהמותג יצר. על מנת לשמור על מותג חזק, צריך תקשורת רציפה ואף חשוב יותר שתהיה עקבית, זאת על מנת להטמיע את ההבטחה בראשם של האנשים, אם לא תעשו זאת המותג יאבד מערכו. התקשורת החיצונית היא כל תקשורת שיש לנו עם הלקוחות. זה מתבטא בסינרגיה של המותג עם מחלקת הפרסום, ואף מתבטא במראה והתחושה שאנו נותנים לעסק, או אפי' באריזה וצורת הכתיבה של ההוראות של המוצר וכדומה.

  5. ניטור, על מנת להישאר רלוונטיים בשוק לאורך זמן וכן על מנת להעלות את ערך החברה בצורה קבועה, חשוב למדוד את ערך וביצועי המותג בצורה סדירה. המדידה נעשית על ידי בדיקה אצל ציבור הצרכנים על מודעות השוק, הבנתם את המותג ונאמנות הלקוחות. וכן בדיקה פנימה כגון הבנת העובדים את המותג, תפקוד העסק לפי ערכי המותג ומחויבותם של העובדים למותג. ואף בדיקת הפרה של זכויות היוצרים של המותג על ידי המתחרים. בנוסף אנו בודקים מבחינה ניהולית, שינויים מנהלים, שינוי אסטרטגיה, ומשברים פיננסי העלולים להשפיע על התנהלות העסק. וכן נבדוק את מצב השוק, מתחרים חדשים, שינויי רגולציה, חשיפה שלילית, ושינוי טרנדים. כל זאת על מנת לשמור יד על הדופק, ולהבטיח שאנו מתנהלים נכון, וערוכים לכל שינויי שעלול לבוא, לפני שהוא יפתיע אותנו.


בניית מותג דורשת מאיתנו הרבה זמן וכסף, אבל אם נעשה זאת נכון, נצליח לבנות מותגים בריאים וחזקים, שיהפכו את העסק שלנו למצליח יותר ומרוויח יותר.

פוסטים אחרונים
פוסטים נבחרים
bottom of page