top of page

למה צריך מיתוג?


אז למה כל כך חשוב להשקיע במיתוג? על מנת להבין את ערכו העצום של המיתוג, נבחן כיצד העולם הכלכלי מכמת את הערך של המותג. ועל מנת לבחון זאת, נבחן את אחד המותגים החזקים ביותר בעולם 'קוקה קולה'. נכון להיום ערכו הכלכלי של חברת קוקה קולה עומד בסביבות ה-180 מיליארד דולר. כאשר שווי המותג עומד על חלק נכבד מערכו, ועל פי ההערכות המומחים המותג הוא נגזרת של סביבות ה-80 מיליארד דולר מערך החברה...


עלינו להבין כי מותגים הם גם אסטרטגיה וגם ערך כלכלי. מותג חזק יוצר חוג לקוחות נאמן, ובנוסף מעלה את ערך החברה. ערך שיכול להמשיך ולעלות אם תמשיכו להשקיע במותג.


תמחור - המיתוג משפיע בצורה משמעותית על התפיסה של העסק בעיני הצרכנים ואף יכול לאפשר לכם לקבוע רף מחירים גבוה יותר עבור המוצרים והשירותים שלכם, הסיבה לכך היא מאחר והתפיסה של הצרכנים היא כי הם יקבלו איכות טובה יותר ממותגים ביחס למוצרים גנרים. ועל כן יהיו מוכנים לשלם יותר אפי' כאשר המוצרים דומים. בגלל האמון הגבוה יותר במוצר הממותג. האמון הגבוה של הציבור במותגים נעוץ בהסבר שהבאנו בפוסט מה זה מיתוג? וזאת מאחר ומותגים יוצרים ושומרים על ההבטחות שלהם.


שיווק - יתרון נוסף שמרווחים ממיתוג הוא שברגע שהמוצר שלכם ממותג, אתם מיד זוכים בשוק גדול יותר, ויכולת לקצץ יחסית את ההשקעה בשיווק ומכירות. מוצרים ממותגים אינם צריכים להשקיע סכומים גבוהים כל כך בשיווק. הסיבה לכך היא שאין צורך להתחיל לבנות את כל המהלך השיווקי מתחילתו בכל פנייה אל הצרכנים, אלא זה נעשה בתהליך מדורג שבו הצרכן משמר את הערכים של העסק.


השקת מוצרים חדשים - בנוסף כאשר המותג מבוסס, קל בהרבה להשיק מוצרים חדשים, מאחר וכאשר לקוחות רואים את הלוגו על המוצר החדש בצורה אינסטינקטיבית מחברים את הערכים של המותג למוצר החדש כבר מהיום הראשון.


ערכים נוספים - ישנם הטבות נוספות שאינם מתחום השיווק שהחברות ממותגות מרוויחות לדוגמה: מחקרים מראים כי בחברות המותגים יש פחות מרמור ועזיבה של עובדים. יכולת טובה יותר בגיוס עובדים מקצועיים, והשגת עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה יותר. בנוסף מותגים יוצרים סטטוס וכבוד לחברה שלכם, בתפיסה של מובילי תעשיה, ראשי קהילות, במדיה, ושווקים פיננסים, כמו הבורסה.


מתי לא כדאי להשקיע במיתוג?


למרות כל ההטבות שמנינו למעלה, ישנם מצבים שבהם לא יהיה נכון כלכלית או אסטרטגית לבנות מותג.


לדוגמה:

  1. בשוק חדש שיש בו רק מעט לקוחות. במקרה כזה עדיף יהיה להשקיע את תקציב ההשקעה קודם בהגדלת הידע וההתעניינות של הלקוחות בקטגוריה, ורק לאחר מכן בבנית המותג.

  2. אם אתם כבר מובילים את השוק, ומחזיקים בנתח שוק בלעדי, לא יהיה זה חכם למתג את החברה מחדש.

  3. אם העסק שלכם הוא בשוק מוצף עם מאות ואלפי עסקים המספקים שירות דומה לשלכם, אזי יש לבחון היטב את הסיכוי הגדול כי המיתוג לא יצליח להשיג מספיק לקוחות על מנת להיות רווחי כלכלית.

  4. אם העסק שלכם הוא עסק שבנוי רק עבור קומץ לקוחות או אפי' לקוח אחד כגון הממשלה, אין צורך בבניית מותג.


לכן חשוב כאשר אתם בוחנים את האפשרויות לקידום עסקי של החברה, לבחון האם כדאי לעסק שלכם למתג את עצמו על מנת להגדיל נתח שוק. או שזה יהיה צעד לא נכון כלכלית בשלב זה.


אך אם חשוב לעסק שלכם ליצור לקוחות נאמנים, החוזרים אליכם שוב ושוב. מותג חזק הוא הדרך הקצרה ביותר לעשות זאת.

פוסטים אחרונים
פוסטים נבחרים
bottom of page